STYPENDIA
Studenci/doktoranci mogą składać wnioski o stypendia socjalne, stypendia dla osób niepełnosprawnych oraz zapomogi przez cały rok akademicki (z uwzględnieniem poniższych ustaleń). Stypendia wypłacane są od miesiąca, w którym wpłynął wniosek (dla wniosków złożonych przed danym rokiem akademickim stypendia przysługują od października).
Terminy składania wniosków o pomoc materialną wraz z załącznikami :
1) stypendium socjalne, zwiększenie stypendium socjalnego oraz stypendium dla osób niepełnosprawnych – stypendia przyznawane na rok akademicki:
a) studenci pierwszego roku:
I. studiów rozpoczynających się od października 2023 r. (sem. zimowego) składają dokumenty od 1 do 31 października 2023 r.;
II. studiów rozpoczynających się od lutego 2024 r. (sem. letniego) składają dokumenty od 11 do 31 marca 2024 r.;
b) studenci/doktoranci pozostałych lat studiów:
składają dokumenty od 1 czerwca 2023 r. do 31 października 2023 r. (złożenie wniosku do końca października uprawnia do otrzymania stypendium od października);
2) stypendium rektora dla studentów:
a) studenci 1 semestru studiów I stopnia:
składają dokumenty od 2 do 8 października 2023 r. (pierwsza wypłata w listopadzie z wyrównaniem za październik);
b) studenci 1 semestru studiów II stopnia, przyjęci na studia od semestru zimowego:
składają dokumenty od 16 do 22 października 2023 r. (pierwsza wypłata w listopadzie z wyrównaniem za październik);
c) studenci lat wyższych studiów I i II stopnia, (semestry nieparzyste)::
składają dokumenty od 2 do 8 października 2023 r. (pierwsza wypłata w listopadzie z wyrównaniem za październik);
d) studenci semestrów parzystych studiów II stopnia:
składają dokumenty od 2 do 8 października 2023 r. (pierwsza wypłata w listopadzie z wyrównaniem za październik);
e) studenci studiów 1 semestru studiów II stopnia, przyjęci na studia od semestru letniego (zrekrutowani na studia w lutym/marcu):
składają dokumenty od 11 do 23 marca 2024 r. (pierwsza wypłata w kwietniu z wyrównaniem za marzec).
Sposób składania wniosków:
1) stypendium socjalne, stypendium rektora, zapomoga3, wniosek o ponowne rozpoznanie sprawy4:
wnioski należy składać do Sekcji Obsługi Świadczeń (zwanej dalej SOŚ) wraz z niezbędnymi załącznikami w poniższy sposób:
a) wrzucenie wniosku do skrzynek podawczych-wrzutni5- Budynek A33, klatka E;
b) osobiste przedłożenie wymaganej dokumentacji w SOŚ - Budynek A33, klatka E, IV piętro;
c) przesłanie na elektroniczną skrzynkę podawczą Politechniki Łódzkiej na platformie ePUAP: /PolitLodz/SkrytkaESP podpisanego podpisem elektronicznym (podpis potwierdzony profilem zaufanym lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym,) pliku (lub każdego z plików) zawierającego skan lub zdjęcie oryginału wypełnionego i podpisanego wniosku oraz skany lub zdjęcia wszystkich wymaganych dokumentów (zaświadczeń, oświadczeń itp.);
d) przesłanie za pośrednictwem Poczty Polskiej przesyłki zawierającej oryginały ww. dokumentów, kierowanej na adres: Sekcja Obsługi Świadczeń PŁ, ul. Żeromskiego 116, 90-924 Łódź;
2) stypendium dla osób niepełnosprawnych:
wnioski wraz załącznikami należy składać w jeden z następujących sposobów:
a) osobiste złożenie dokumentów w Biurze ds. Osób Niepełnosprawnych w wyznaczonych godzinach-Budynek A30;
b) przesłanie za pośrednictwem Poczty Polskiej przesyłki zawierającej oryginały podpisanego wniosku z załącznikami kierowanej na adres: Biuro ds. Osób Niepełnosprawnych PŁ, ul. Żeromskiego 116, bud. A30, 90-924 Łódź;
c) przesłanie na elektroniczną skrzynkę podawczą Politechniki Łódzkiej na platformie ePUAP: /PolitLodz/SkrytkaESP podpisanego podpisem elektronicznym (podpis potwierdzony profilem zaufanym lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym) pliku (lub każdego z plików) zawierającego skan lub zdjęcie oryginału wypełnionego i podpisanego wniosku oraz skany lub zdjęcia wszystkich wymaganych dokumentów (zaświadczeń, oświadczeń itp.). Wniosek trafia do SOŚ.
Pełen komunikat Prorektora ds. studenckich w sprawie trybów, form i terminów składania wniosków o pomoc materialną dla studentów i uczestników studiów doktoranckich PŁ w roku akademickim 2023/2024 dostępny jest tutaj: https://p.lodz.pl/studenci/wsparcie/stypendia/regulamin-swiadczen-dla-studentow-i-doktorantow
*SOŚ - Sekcja Obsługi Świadczeń - Łódź, ul. Żeromskiego 116, Budynek A33, klatka E, IV piętro
** BON - Biuro Osób Niepełnosprawnych – Łódź, ul. Żeromskiego 116, Budynek A30
Wszelkie informacje dotyczące stypendiów, terminy składania wniosków, regulamin, komunikaty dotyczące wszystkich powyższych świadczeń znajdują się w tym miejscu
OPŁATY
Wszelkie opłaty wobec uczelni prosimy wnosić na indywidualne konto wygenerowane z WebDziekanatu.
Dane do przelewu:
Politechnika Łódzka
Wydział Inżynierii Procesowej i Ochrony Środowiska
ul. Wólczańska 213, 93-005 Łódź
Przelew powinien zawierać:
imię i nazwisko, adres wpłacającego oraz tytuł wpłaty
Opłaty za legitymacje
- ELS – elektroniczna legitymacja studencka – 22 zł (kandydaci przyjęci na 1 rok studiów winni dokonywać wpłaty na nr konta otrzymany w zawiadomieniu o przyjęciu na studia)
- duplikat ELS – 33 zł
Opłaty za powtarzanie określonych zajęć
Studenci wszystkich lat kierunków studiów wnoszą opłaty z tytułu powtarzania określonych zajęć z powodu niezadowalających wyników w nauce.
Opłaty te powinny być wniesione w ciągu 30 dni od daty podanej do wiadomości Studenta za pośrednictwem portalu WebDziekanat, tożsamej z datą wprowadzenia naliczenia do systemu informatycznego Uczelni. Opłatę wnosi się bez dodatkowego wezwania Studenta do zapłaty
Opłaty za kształcenie
W umowach/oświadczeniach ze studentami studiów niestacjonarnych opłata za semestr studiów jest podzielona na cztery równe raty i powinna być wnoszona w następujących terminach:
- za semestr zimowy – do dnia 31 października (całość) lub wpłaty w równych 4 ratach miesięcznych w terminie do dnia: I rata – 31 października, II rata – 15 listopada, III rata – 15 grudnia, IV rata – 15 stycznia;
- za semestr letni – do dnia 31 marca (całość) lub wpłaty w równych 4 ratach miesięcznych w terminie do dnia: I rata – 31 marca, II rata – 15 kwietnia, III rata – 15 maja, IV rata – 15 czerwca.
Rezygnacja ze studiów
Studenci, którzy zdecydują się na rezygnację ze studiów w trakcie trwania semestru, powinni złożyć podanie o skreślenie z listy studentów z powodu rezygnacji z kontynuowania nauki. Brak dopełnienia tej formalności spowoduje konieczność uregulowania opłaty za cały semestr studiów.
* Rezygnację ze studiów należy złożyć na piśmie osobiście w dziekanacie lub przesłać pocztą (decyduje data stempla pocztowego)
WSZYSTKIE INFORMACJE DOTYCZĄCE OPŁAT OBOWIĄZUJĄCYCH W ROKU AKADEMICKIM 2023/2024 ZNAJDUJĄ SIĘ TUTAJ
WŁASNY FUNDUSZ STYPENDIALNY PŁ
Własny Fundusz Stypendialny PŁ - INFORMACJE ZNAJDUJĄ SIĘ TUTAJ