STYPENDIA
Studenci mogą ubiegać się o świadczenia pomocy materialnej w postaci:
1. Stypendium socjalne
Na Wydziale przyjmowane są tylko kompletne wnioski. Student przedkłada wniosek, który jest sprawdzany pod względem kompletności. W przypadku stwierdzenia braków student otrzymuje ustną informację z prośbą o ponowne złożenie poprawionego wniosku. Po złożeniu zweryfikowanego, kompletnego wniosku jest on przekazywany do Sekcji Obsługi Świadczeń PŁ (SOŚ)*.
W przypadku wniosków składanych pod koniec października (26-31.10) Zespół na Wydziale przyjmuje również wnioski niekompletne i przekazuje je do SOŚ (z adnotacją niekompletny) co znacznie wydłuża całą procedurę.
* Dyżur odbywa się w pokoju obok dziekanatu, budynek B4, parter.
** Wnioski dot. stypendiów składa się w trakcie trwania dyżuru komisji stypendialnej podanych na stronie lub w dziekanacie w godzinach pracy.
2. Stypendium rektora, w tym za osiągnięcia naukowe, artystyczne i sportowe
Na Wydziale przyjmowane są wnioski zgodnie z harmonogramem, nie ma opcji wzywania do uzupełnienia braków. W przypadku stypendium rektora dla doktorantów Zespół opiniuje formularz rankingowy przy współpracy z Doktorancką Komisją Stypendialną Wydziału.
Terminy składania wniosków o stypendium rektora dla studentów i doktorantów w r.ak. 2022/23
- studenci studiów 1 semestru studiów 1 stopnia oraz studenci lat wyższych 1 i 2 stopnia – semestry parzyste i nieparzyste -składanie wniosków
– w dniach 3 - 9 października 2022 r.
2. studenci 1 semestru studiów 2 stopnia przyjęci na studia od semestru zimowego –składanie wniosków
- w dniach 17-23 października 2022r.
3. doktoranci wszystkich lat, przyjęci na studia od semestru zimowego, dla których rok studiów przypada pokrywa się z rokiem akademickim –składanie wniosków
- w dniach 3-7 października 2022r.
Wnioski złożone po wyznaczonym terminie nie będą brane pod uwagę w ramach postępowania o przyznanie stypendium rektora.
* Dyżur odbywa się w pokoju obok dziekanatu, budynek B4, parter.
** Wnioski dot. stypendiów składa się w trakcie trwania dyżuru komisji stypendialnej podanych na stronie lub w dziekanacie w godzinach pracy.
3. Stypendium dla osób niepełnosprawnych
Wnioski są składane do BON** PŁ
4. Zapomogi
Wnioski są składane bezpośrednio do SOŚ* PŁ
5. Wnioski o ponowne rozpatrzenie sprawy
Wnioski są składane do SOŚ* PŁ
*SOŚ - Sekcja Obsługi Świadczeń - Łódź, ul. Żeromskiego 116, Budynek A33, klatka E, IV piętro
** BON - Biuro Osób Niepełnosprawnych – Łódź, ul. Żeromskiego 116, Budynek A30
UWAGA:
studenci generują wszystkie rodzaje wniosków o pomoc materialną z webdziekanatu, dlatego formularze posiadają kod kreskowy i są automatycznie wypełniane w części danych osobowych
Wszelkie informacje dotyczące stypendiów, terminy składania wniosków, regulamin, komunikaty dotyczące wszystkich powyższych świadczeń znajdują się w tym miejscu
OPŁATY
Wszelkie opłaty wobec uczelni prosimy wnosić na indywidualne konto wygenerowane z WebDziekanatu.
Dane do przelewu:
Politechnika Łódzka
Wydział Inżynierii Procesowej i Ochrony Środowiska
ul. Wólczańska 213, 93-005 Łódź
Przelew powinien zawierać:
imię i nazwisko, adres wpłacającego oraz tytuł wpłaty
Opłaty za legitymacje
- ELS – elektroniczna legitymacja studencka – 22 zł (kandydaci przyjęci na 1 rok studiów winni dokonywać wpłaty na nr konta otrzymany w zawiadomieniu o przyjęciu na studia)
- duplikat ELS – 33 zł
Opłaty za powtarzanie określonych zajęć
Studenci wszystkich lat kierunków studiów wnoszą opłaty z tytułu powtarzania określonych zajęć z powodu niezadowalających wyników w nauce.
Opłaty te powinny być wniesione w ciągu 30 dni od daty podanej do wiadomości Studenta za pośrednictwem portalu WebDziekanat, tożsamej z datą wprowadzenia naliczenia do systemu informatycznego Uczelni. Opłatę wnosi się bez dodatkowego wezwania Studenta do zapłaty
Opłaty za kształcenie
W umowach/oświadczeniach ze studentami studiów niestacjonarnych opłata za semestr studiów jest podzielona na cztery równe raty i powinna być wnoszona w następujących terminach:
- za semestr zimowy – do dnia 31 października (całość) lub wpłaty w równych 4 ratach miesięcznych w terminie do dnia: I rata – 31 października, II rata – 15 listopada, III rata – 15 grudnia, IV rata – 15 stycznia;
- za semestr letni – do dnia 31 marca (całość) lub wpłaty w równych 4 ratach miesięcznych w terminie do dnia: I rata – 31 marca, II rata – 15 kwietnia, III rata – 15 maja, IV rata – 15 czerwca.
Rezygnacja ze studiów
Studenci, którzy zdecydują się na rezygnację ze studiów w trakcie trwania semestru, powinni złożyć podanie o skreślenie z listy studentów z powodu rezygnacji z kontynuowania nauki. Brak dopełnienia tej formalności spowoduje konieczność uregulowania opłaty za cały semestr studiów.
* Rezygnację ze studiów należy złożyć na piśmie osobiście w dziekanacie lub przesłać pocztą (decyduje data stempla pocztowego)
WSZYSTKIE INFORMACJE DOTYCZĄCE OPŁAT OBOWIĄZUJĄCYCH W ROKU AKADEMICKIM 2022/2023 ZNAJDUJĄ SIĘ TUTAJ
WŁASNY FUNDUSZ STYPENDIALNY PŁ
Własny Fundusz Stypendialny PŁ - INFORMACJE ZNAJDUJĄ SIĘ TUTAJ